The 2-Minute Rule for حاملگی بیماری لوپوس

Wiki Article

آزمایش ادرار می‌تواند نشان دهد که آیا پروتیین یا خون در ادرار وجود دارد یا نه. این کار می‌تواند به پزشکان کمک کند تا در مراحل اولیه مشکل کلیه‌ ها را تشخیص دهند. شما ممکن است به آزمایشات ‌ بیشتری مثل آزمایشات فیلتراسیون کلیه نیاز داشته باشید. اگر علائمی چون تب، کاهش وزن و تورم مداوم غدد لنفاوی را داشته باشید، ممکن است پزشک با نمونه برداری از بافت غدد لنفاوی، احتمال وجود سرطان را رد کند که این هم می‌تواند باعث ایجاد این علائم شود . درمان بیماری لوپوس

این نوع لوپوس منجر به التهاب پوست، مفاصل، ریه ها، کلیه ها، خون، قلب یا ترکیبی از آن ها می شود.

حتما بخوانید: آترواسکلروز (تصلب شرایین) چگونه بیماری است؟

این عارضه مسری نیست و از راه جنسی یا هر راه دیگری از فردی به فرد دیگر منتقل نمی شود.

زنان مبتلا به لوپوس برای باردار شدن مشکلی ندارند. با این حا ، باردار شدن در زمان آرام بودن شدت لوپوس، اغلب منجر به بارداری های سالم تری می شود. لوپوس احتمال خطر زایمان زودرس را بالا می برد.

این افراد با خطر جدی مواجه هستند و باید به آن‌ها توجهی ویژه شود.

کاهش تعداد گلبول‌های سفید یا پلاکت خون نیز در لوپوس نیز رخ می‌دهد که نباید نادیده گرفته شود.

این ضایعات باعث خواهند شد که پوست ضخیم یا زبر شود و در برخی مواقع مانند جای زخم اثر آن باقی می‌ماند.

مقالات پزشکی برای افزایش اطلاعات شماست ، برای درمان بیماری هایتان با پزشک متخصص گفتگو کنید.

فشارخون بالا و تیروئید، از بیماری های شایع هستند که افراد زیادی را درگیر کرده اند؛ گاهی اوقات داروهای مصرفی و روش های درمانی که برای کنترل این نوع بیماری ها به کار می روند؛ موجب بروز اختلالات بیماری لوپوس زنانه دیگر می شوند.

اگر عوامل دیگری باعث افزایش خطر کلی شما شوند، پزشک در مورد تجویز داروهای ضد التهابی احتیاط عمل خواهد کرد، به عنوان مثال: سیگار کشیدن

لوپوس در حدود نه برابر در زنان نسبت به مردان شایع تر است.

باید بدانید معمولاً این نوع لوپوس در زنان پس از قطع دارو به مرور بهبود پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که بسیاری از علائم لوپوس ناشی از دارو به لوپوس اریتماتوز سیستمیک شباهت دارد.

به عنوان مثال دارهای آزاتیوپرین، سیکلوسپورین، سیکلوفسفامید، متوترکسات و مایکوفنولات که می توانند: فعالیت زیاد سیستم ایمنی بدن را کاهش دهند.

Report this wiki page